‘Benim Yanımda Ol | Stand By Me’ projesi açılış toplantısı gerçekleşti
Avrupa Birliği Başkanlığı tarafından yürütülen ‘Türkiye ve AB Arasında Sivil Toplum Diyaloğu Hibe Programı’ kapsamında İlgi Otizm Derneği’nin koordinatörlüğünde uygulanan ‘Benim Yanımda Ol | Stand By Me’ projesi açılış toplantısı 04.03.2022 tarihinde paydaş STK’ların değerli katılımı ile Grand Ankara Hotel & Convention Center’da gerçekleştirildi.
‘Benim Yanımda Ol’ projesi, Otizm Spektrum Bozukluğu’nun (OSB) eğitimdeki “Yardımcı Destek Personeli” ihtiyacına yönelik, bu personelin eğitilmesi mekanizmalarının başlatılmasına katkı sağlamayı ve bu doğrultuda Avrupalı STK’larla iş birliğini artırmayı hedefliyor. Eğitimde yardımcı destek personelinin (gölge öğretmen, öğretmen asistanı, yardımcı öğretmen vb.) oynadığı role vurgu yapan projede, Avrupa’dan ortak kurumlarla bilgi ve deneyim paylaşımı çalıştay ve çalışma ziyaretleri ile sağlanarak, özellikle okul öncesi eğitimde görev alan ve alacak yardımcı destek personeli ve adaylarına yönelik bir eğitim programı hazırlanacak ve bir pilot eğitim uygulaması gerçekleştirecek. Bu eğitim programı sayesinde; yardımcı destek personeli 60 saat teorik ve 24 saat uygulamalı olacak şekilde eğitim alarak OSB’li çocukların eğitim hayatında fark yaratmak ve uygun eğitimsel atmosferi sağlayabilmek için destek olma konusunda gerekli yeterlikleri kazanmaları sağlanmış olacak. İlgi Otizm Derneği’nin koordinatörlüğünde Avrupa’dan iki sivil toplum kuruluşu; NART – Ulusal Kaynaştırma Öğretmenleri Derneği (Bulgaristan) ve HURİD –Erken Çocukluk Dönemi Erken Müdahale Derneği (Hırvatistan)‘nin proje ortağı olarak katıldığı proje kapsamında ayrıca aileler ve eğitim profesyonelleri ile yardımcı destek personellerinin bu konudaki farkındalığını geliştirmeye yönelik seminerler düzenlenecek, kitapçıklar hazırlanacak. Çeşitli yaygınlaştırma faaliyetleri ve web tabanlı araçlarla proje çıktılarının, eğitimlerin daha geniş çapta destek personeli, aileler ve otizm konusunda çalışan STK’ların temsilcilerine ulaştırılması yönünde çalışmalar yürütülecek.